Eindelijk hockey!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pieter Hout - WaarBenJij.nu Eindelijk hockey!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pieter Hout - WaarBenJij.nu

Eindelijk hockey!!!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

06 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

6 januari

De eerste volledige week in Paramaribo zit er al op. We hebben deze week vooral gebruikt om te wennen aan het land en haar manier van leven maar inmiddels hebben we ook al twee bezoeken aan het tehuis gepleegd. Waarvan één gisteren!

Voor ons een hoogtepunt in het project, eindelijk konden we hockeysticks uitdelen aan de kinderen en aan de slag gaan. Met een korte introductie over wie wij zijn, wat we gaan doen en hoe een hockeystick werkt zijn we aan de slag gegaan. Het was ongelofelijk hoe kinderen, die nog nooit van hockey gehoord hadden, met bal en stick aan de slag gingen nog voor we echt met een programma gestart waren.

Met enorm veel enthousiasme van de kinderen zijn we de middag doorgekomen en konden wij voldaan terug naar huis fietsen. De eerste reacties waren erg positief, zowel de kinderen als de begeleiders hadden er plezier in. Nu waren het dus vooral de kinderen die aan de slag gingen, komende donderdag zijn de begeleiders aan de beurt. In een speciale workshop voor hen gaan we ze de kneepjes van Funkey uitleggen en eigen maken.

Het project is nu dus in volle gang en nu gaan we ervoor zorgen dat de positieve reacties aanblijven en zorgen dat het hockey eventueel overspringt naar andere locaties. Paramaribo is in ieder geval klaar om te hockeyen!

• 12 Januari 2015 - 10:37

Rob Brewster:

Geweldig, dat men in Suriname ook gaat beginnen met Hockey, en ik hoop dat er dan ook een fantastisch team komt !

• 01 November 2022 - 19:56

Harm Jan Van Dijk:

Ik vroeg me af hoe het met de hockey in Suriname staat?